IVR являє собою набір записаних і оцифрованих голосових семплів. Голосове меню та його основна відмінність від телефонних привітань та повідомлень для автовідповідача в комплексності та багаторівневому компонуванні блок-схеми. IVR являє собою меню, що надає ту чи іншу інформацію, вибір якої здійснюється за допомогою тонального або голосового вибору користувача.
Голосове меню використовується або для з'єднання абонента з різними підрозділами компанії, або для надання того чи іншого рівня меню, з відповідними розділами інформації, які користувач шукає. Грамотне використання IVR дозволяє автоматизувати прийом та обробку величезної кількості дзвінків абонентів, які бажають отримати ту чи іншу інформацію.
IVR меню використовується практично повсюдно, де потрібно обробляти великий трафік вхідних дзвінків користувачів. Приклад роботи IVR Ви можете почути зателефонувавши до будь-якого call-центру мобільного оператора, системи підтримки клієнтів банків, авіакомпаній, служб таксі тощо.
Важлива складова бездоганно функціонуючого голосового меню - сценарій або блок схема IVR. При написанні тексту меню важливо розуміти, що IVR складається з окремих фраз (семплів), які компонуються між собою залежно від вибору абонента. Не варто ускладнювати рівні меню. Краще надати 2-3 окремі рівні, по 3-4 пункти в кожному, розбивши їх за категоріями, ніж робити 10-15 пунктів в одному рівні. Також користувач повинен мати можливість у будь-який момент повернутися до попереднього рівня меню або зв'язатися з оператором. У сценарії важливо не тільки пронумерувати всі файли та вказати початок і кінець кожного, не менш важливо вказати диктору манеру інтонації в кінці фрази. Чи потрібно закінчувати фразу з точкою або залишити інтонацію незакінченою (люфт).
Є 2 способи оформлення голосових меню. Перше (можливо тільки для однорівневих IVR) - це запис всього сценарію в один файл. Користувач під час прослуховування повідомлення вибирає необхідну йому опцію та тональним набором вибирає потрібний напрямок. Для цієї реалізації можливий навіть музичний супровід. Другий спосіб, власне, і є єдиним вірним, це нарізка запису голосу диктора на численні семпли IVR. Даний спосіб, крім гнучкості та універсальності, дає можливість автоматизувати роботу практично будь-якого call центру, банківських систем, аеропортів, бірж та інших компаній і служб, що працюють з великою кількістю абонентів і числових масивів, що постійно змінюються. Неодмінною умовою для успішної реалізації такого IVR є не тільки вірна побудова блоку схеми і ТЗ для диктора, а також суворої нумерації файлів меню і визначення оптимальної тривалості тиші до і після слів.
Особливих правил чи норм у цьому питанні немає. Головна умова, крім особистих уподобань замовника, вибрати диктора, який має достатній досвід у озвучуванні голосових меню і зможе правильно розставляти інтонації у семплах із незакінченими фразами.
Студія Insound Production пропонує нашим клієнтам понад 40 мов світу та більш ніж 200 іноземних голосів для запису та нарізки семплів IVR. Вибирайте потрібну іноземну мову та оформлюйте замовлення — прорахунок вартості буде готовий у лічені дні.
Ціноутворення послуги запису семплів IVR залежить від:
Якщо Ви врахували всі вищевикладені принципи та рекомендації щодо складання блок-схеми IVR, вибору голосу, грамотного компонування семплов і хочете додатково підвищити ефективність голосового меню, Insound Production, пропонує послугу по запису відомих дикторів, акторів, бренд-голосів телеканалів та радіо. Віддалений запис та засоби інтернет дозволяють нам залучати федеральних дикторів Москва, Санкт-Петербург, Новосибірськ, Єкатеринбург, Казань, Нижній Новгород, Челябінськ, Самара, Омськ, Ростов-на-Дону, Уфа, Красноярськ, Воронеж, Пермь, Волгоград, Нью-Йорка, Лондона, Парижа, Самари, Києва, Харкова, Одеси, Львову, Дніпра, Донецьку, Запоріжжя, Кривого Рогу, Вінниці, Івано-Франківську, Луцька, Миколаїва, Черкас, Чернігову, Сум, Чернівців, Рівного, Броварів, Ужгороду та ін.